Zdjęcia a social media – co musisz wiedzieć?

Zdjęcia a social media – co musisz wiedzieć?

medialne centrum 1

Zdjęcia w mediach społecznościowych są nieoderwalnym elementem tworzenia wizerunku Twojej marki osobistej, firmy czy produktu. Dobra fotografia to pierwszy element, który rzuca się w oczy odbiorcy. Nie zawartość, emotki czy przycisk kontaktu, a właśnie zdjęcie. To ono przykuwa uwagę, wzbudza zainteresowanie i zachęca do zgłębienia poruszanego tematu oraz przeczytania załączonego tekstu. To przede wszystkim z tego powodu istotny jest sposób przygotowania grafiki, którą opublikujesz na swoim koncie w social mediach. One nie tylko pomogą klientom zapamiętać Twoje produkty, ale również nawiązać z Tobą więź.  

Dobrze wykonane i przede wszystkim profesjonalne zdjęcia to narzędzie, które przyczyni się do wzrostu widoczności w sieci oraz rozpoznawalności wśród stałych i nowych klientów. Dzięki współpracy z licznymi firmami o różnych specjalizacjach oraz wieloletnim doświadczeniu w fotografii, wiemy jak oddać wyjątkową atmosferę Twojej firmy, jej osobowość, klimat oraz w jaki sposób przedstawić Twoje produkty. Nie powielaj więc zdjęć ze stocków. Postaw na indywidualne podejście i zleć wykonanie sesji produktowej profesjonalistom. Jeśli szukasz firmy w Lesznie, która zajmuje się fotografią reklamową, skontaktuj się z nami, a wspólnie stworzymy najbardziej odpowiadające Twojej koncepcji zdjęcia.

Na co zwrócić uwagę publikując zdjęcia w social mediach?

Nie tylko estetyka odgrywa główną rolę w procesie prowadzenia konta na mediach społecznościowych. Oprócz niej ważną rolę odgrywają inne czynniki, które składają się na satysfakcjonujący rezultat końcowy.

Przede wszystkim zwróć uwagę na publikowane zdjęcia. Fotografie, znajdujące się bezpośrednio obok siebie nie mogą być podobne. W innym przypadku zleją się w jedną, niezbyt zrozumiałą całość. Efektem tego będzie nieporządek na Twoim profilu oraz brak zainteresowania ze strony odbiorców. Żadne zdjęcie nie będzie się wyróżniać ani skupiać na sobie uwagi, a przecież właśnie takie jest jego zadanie. Ma być oryginalne i wzbudzać zaangażowanie, od którego zależy czy dany produkt zostanie wypromowany. Aby tak było każdy kadr musi opowiadać swoją własną historię, jednocześnie tworząc spójną i harmonijną całość, na którą miło jest patrzeć. To właśnie takie konta mają największą siłę przebicia i są zapamiętywane przez odbiorców.

Znaczące jest również, aby charakter fotografii był zgodny z branżą Twojej działalności. Tylko w ten sposób Twoja praca będzie odbierana jako rzetelna i wzbudzi zarówno sympatię jak i zaufanie. W zależności od tego czym zajmuje się Twoja firma, warto przeplatać posty ze zdjęciami reportażowymi z tymi produktowymi. Albo szczególnie zadbać o to, aby zdjęcia Twoich produktów wykonywane były w ciekawych lokalizacjach.

Należy także pamiętać o tym, by zachować spójność fotografii. Wskazane jest aby wszystkie były zachowane w podobnym stylu lub aby na każdym ze zdjęć znajdował się element charakterystyczny, który będzie łączył je bezpośrednio z innymi.

Coraz więcej osób korzysta z triku jakim jest dopasowywanie do siebie całej grupy zdjęć. Najczęściej dobiera się dziewięć fotografii, bo właśnie tyle wyświetla się na stronie głównej. Trudne jest jednak ułożenie tego w głowie i przeniesienie prosto na profil. W takim przypadku świetnym rozwiązaniem są aplikacje ułatwiające planowanie postów. Dzięki nim możesz załadować kilka zdjęć do przodu i ocenić fakt czy wyglądają one razem spójnie. Z takich aplikacji korzystają blogerzy, ale również firmy specjalistyczne, które sprawdzają w ten sposób kolorystykę i spójność.

Najważniejszym punktem dodawania zdjęć na social media jest oczywiście zaangażowanie odbiorców. Bez niego trudno jest rozwijać swoje konto oraz społeczność na nim zgromadzoną. Nie usuwając wcześniejszych zdjęć, tworzysz pewną historię i zwiększasz tym samym szansę na to, że ktoś się nią zainteresuje. Wtedy taki nabywca zacznie dopytywać, a każdy napisany komentarz zacznie zwiększać ruch i tym samym zasięg posta. Do tego mogą posłużyć również ciekawe akcesoria i produkty, wzbudzające zainteresowanie.  Podobnie zadziałają interesujące lokalizacje. Wszystko co może mieć jakikolwiek pozytywny wpływ na odbiorców powinno zostać natychmiast wykorzystane. Opłaca się także nawiązywać w publikowanych zdjęciach do aktualnych wydarzeń czy uroczystości. Pokazać w ten sposób swoją aktualność i szybko reagować na panujące trendy. W opisach pod postem zamieszczaj pytania, które zachęcą klientów do odpowiedzi. Nakłaniaj ich do dzielenia się własnymi spostrzeżeniami czy doświadczeniami. W ten sposób angażujesz ich aktywność jednocześnie uzyskując istotne informacje, które mogą ułatwić Ci planowanie nadchodzących działań.

Komu oferujemy swoje usługi?

Nasze działania kierujemy do:

  • Artystów i twórców, którzy promują swoje działania w sieci,
  • Firm mających swoje konta na portalach społecznościowych
  • Osób indywidualnych sprzedających swoje produkty i usługi w social mediach
  • Hoteli i restauracji aktywnie działających w mediach społecznościowych
  • Miejsc kultury i rozrywki chcących znaleźć więcej możliwości na promowanie swoich atrakcji
  • Firm tworzących własny sklep internetowy

 

Medialne centrum to firma w Lesznie, zajmująca się fotografią produktową na wielu płaszczyznach. W naszym studio powstają zdjęcia produktowe, ale także aranżacyjne. Organizujemy również sesje lifestyle, które gwarantują wszechstronny charakter materiałów. Jeśli szukasz fotografa, który spełni Twoje oczekiwania, skontaktuj się z nami i wspólnie ustalimy szczegóły.

Jak przygotować się do sesji?

Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie, dlatego zanim rozpoczniemy przygotowania do sesji, chcemy poznać Twoje preferencje i standardy. Ustalimy, czy sesja ma odbyć się w studio fotograficznym czy może spróbujemy swoich działań w przestrzeni otwartej. Określimy dokładną ilość zdjęć jaką wykonamy. Jeśli nie masz pomysłu na taką sesję, wspólnie przeanalizujemy mocne strony Twojego wizerunku oraz profil Twojej działalności, tak aby wyeksponować najistotniejsze atrybuty na zdjęciach. Przegadamy kwestię ubioru o ile na fotografii będzie obecny model. W takich okolicznościach przeprowadzimy Cię przez każdy etap sesji, wspomożemy radą oraz zadbamy o Twój komfort i pewność siebie.

Kadr zdjęcia na social media.

Media społecznościowe zmuszają nas do kadrowania zdjęć do konkretnego formatu. W większości przypadków jest to forma kwadratu lub pionowa. Z tego powodu fotografie są uprzednio docinane, aby lepiej prezentowały się w danych social mediach. Jednak największe znaczenie ma to w przypadku Instagrama. W przypadku Facebooka pole manewru jest nieco większe, bo sprawdzą się tam grafiki zarówno pionowe jak i poziome. W trakcie procesu kadrowania zdjęcia trzeba przemyśleć czy przed publikacją go na Twoim profilu, będziemy coś na nim umieszczać. Na przykład logo Twojej firmy lub treść. Jeśli tak należy wcześniej wygospodarować miejsce na fotografii dla takich dodatków. Jeśli masz taką możliwość warto eksperymentować z tego typu wstawkami. Mogą one uatrakcyjnić Twój przekaz i tym samym przyciągać uwagę odbiorców.

Co oprócz zdjęć lifestyle?

W naszym studio powstają zarówno zdjęcia produktowe, zwane packshotami, a także zdjęcia aranżacyjne. Oprócz tego stworzymy dla Ciebie film reklamowy lub jego krótszą wersję, która nada się do publikacji zarówno jako reels jak i tiktok. Działamy również jako fotoreporterzy, dlatego z chęcią będziemy towarzyszyć Tobie i Twojej firmie podczas uroczystości lub eventów firmowych. Przygotujemy z tego dnia pełną fotorelację i wideo, będące skrótem całej imprezy. Wspólnie zadbamy o kreatywny i estetyczny content na Twoich profilach społecznościowych. Zainteresowany?

medialne-centrum 3
medialne centrum 2
Tags: No tags

Comments are closed.