Jakie są najczęstsze problemy do rozwiązania w działach marketingu związane z obsługą sklepów internetowych?

Jakie są najczęstsze problemy do rozwiązania w działach marketingu związane z obsługą sklepów internetowych?

Działy marketingu sklepów internetowych mogą napotykać różnorodne problemy w swojej codziennej pracy. Zobacz, z czym najczęściej mierzą się marketingowcy obsługujący sklepy internetowe. Może w ich problemach odnajdziesz rozwiązanie dla zagadnień, które dotyczą Twojej pracy.

Analiza konkurencji to kluczowy zespół działań, który rozpracowują działy marketingu

Sklepy internetowe często działają w bardzo konkurencyjnym środowisku, gdzie wiele firm rywalizuje o uwagę i zakupy klientów. Dział marketingu musi stawić czoła konkurencji, starając się wyróżnić i przyciągnąć klientów do swojego sklepu.

Najpierw stwórz listę, kogo należy obserwować, kto jest Twoją główną konkurencją. Przeanalizuj, czym działania konkurencji się wyróżniają, jaka jest jej strategia. Zapisz w kalendarzu, by raz na kwartał wrócić do tej analizy. Wnioski zapisz, by przy następnej analizie móc porównać.

Podstawowym błędem jest podejmowanie kreatywnych, ale spontanicznych akcji. Kluczem jest dobrze przemyślana strategia i w oparciu o nią skonstruowany proces – powtarzalny i mierzalny.

Zaprojektuj swoją ścieżkę marketingową. Ustal, do jakich klientów chcesz docierać. Jaki jest Twój klient idealny, jaki jego problem możesz rozwiązać. Zastanów się, gdzie go znajdziesz i przemyśl, w jaki sposób możesz go najpierw znaleźć, a następnie zatrzymać przy sobie. Jakie ciekawe treści możesz tworzyć, które go zainteresują.

Pozycjonowanie w wyszukiwarkach nie wystarczy. Zadbaj o punkty styku

Wyszukiwarki internetowe, takie jak Google, odgrywają kluczową rolę w pozyskiwaniu ruchu na stronę sklepu. Dział marketingu musi zapewnić optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek (SEO) i pracować nad zwiększaniem widoczności sklepu w wynikach wyszukiwania. Ale nie daj się nabrać na moc bezdusznych artykułów blogowych seo. Pisz o konkretnych problemach, jakie produkty z Twojego sklepu internetowego rozwiązują, jakie wartości zapewnią Twojemu klientowi. Podawaj przykłady, opisuj historie. Klasyczne teksty SEO z nadmiarem słów kluczowych i nieciekawą treścią, pozbawioną wiedzy eksperckiej nie zainteresują czytelników i w związku z tym nie będą pozycjonowały.

Pamiętaj, że sam artykuł blogowy nie wystarczy. Ciekawa treść musi mieć czytelnika, którego trzeba złapać. Do tego najlepszymi źródłami są media społecznościowe. W którym z nich dobrze się czujesz? Nie wybieraj wszystkich. Łap kontakty tam, gdzie masz największe szanse. Jeśli Twoim żywiołem nie jest tworzenie śmiesznych filmów, to odpuść TikToka. Jeśli masz wiele różnych atrakcyjnych zdjęć, postaw na Instagram. Jeśli chcesz się dzielić wiedzą ekspercką, wypróbuj LinkedIN. Jeśli często bywasz na Twitterze i lubisz szybkie, krótkie posty, to działaj właśnie tam.

Konwersja klientów w sklepie internetowym i zatrzymanie ich przy sobie poprzez atrakcyjne treści

Marketing musi prowadzić działania mające na celu zwiększenie konwersji odwiedzających klientów oraz utrzymanie istniejących. Wyzwaniem jest znalezienie pomysłu i czasu na te dwutorowe działania. Bo z jednej strony musisz tworzyć skuteczne strategie marketingowe nastawione na pozyskiwanie kontaktów, a z drugiej – na utrzymywanie ich przy sobie i ocieplanie relacji z nimi.

Analiza danych – mierzenie wyników to podstawa skutecznego marketingu e-commerce

Sklepy internetowe generują duże ilości danych dotyczących ruchu na stronie, konwersji, preferencji klientów itp. Analizuj te dane i wyciągaj wnioski, aby zwiększać efektywność swoich działań marketingowych. Skaluj najskuteczniejsze ścieżki.

Personalizacja - gdy mówisz do wszystkich, to nie mówisz do nikogo

Klienci oczekują coraz bardziej spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Dział marketingu musi dostosować swoje kampanie i komunikację do indywidualnych preferencji i potrzeb klientów. To wymaga zaawansowanych narzędzi do analizy danych oraz umiejętności segmentacji i tworzenia spersonalizowanych ofert. Buduj więc historie, podawaj przykłady i ilustruj swoje treści wiarygodnymi, naturalnymi, ale przy tym profesjonalnymi zdjęciami i materiałami video.

Budżet – nie licz na efekty organicznego wyszukiwania. To udaje się tylko nielicznym

Skuteczne działania marketingowe wymagają odpowiedniego budżetu. Dział marketingu może mieć trudności z alokacją wystarczających środków na kampanie reklamowe, działania promocyjne i rozwój strategii marketingowej. Jednak warto dopalać działania płatnymi kampaniami, by obserwować efekty na większej skali.

Trendy i innowacje – ucz się, rozwijaj swoje kompetencje i wdrażaj

Świat marketingu online jest dynamiczny i stale ewoluuje. Musisz być świadomy najnowszych trendów, narzędzi i technologii, aby być konkurencyjnym. Brak aktualnej wiedzy na temat nowych możliwości może ograniczać skuteczność działań marketingowych. Sama teoria nie wystarczy. Potrzebna jest praktyka – przekuwanie nowo zdobytej wiedzy na działanie.

Czas – najcenniejszy zasób świata

I tu chętnie Ci pomożemy. Bo stworzenie grafik, zdjęć i filmów na media społecznościowe, do galerii produktów czy artykułów blogowych to przytłaczające zajęcie dla działów marketingu ze względu na brak czasu. Sesja zdjęciowa wymaga sprzętu, miejsca, rekwizytów, oświetlenia, modeli i przede wszystkim wolnej głowy.

Nasz zespół od wielu lat wspiera sklepy internetowe w opracowaniu zdjęć produktowych i video. Pomaga nam w tym:

– duże, wielofunkcyjne studio fotograficzne,

– szeroka baza lokalizacji do zdjęć lifestyle,

– spora grupa modeli, z którymi współpracujemy,

– profesjonalny sprzęt do wielu różnych działań specjalnych

– doświadczenie i zaangażowanie naszego zespołu

– sprawne działanie, dzięki któremu nie czekasz długo na materiały

– kreatywność, entuzjazm, nieustanny rozwój po naszej stronie i masa pomysłów

– otwartość, pomysłowość.

Zastanawiasz się, czy Twój budżet przeznaczony na marketing wystarczy też na fotografię reklamową? Napisz do nas. Nasze oferty są przyjazne klientom.

Wyślij nam produkt na sesję testową i napisz, jak możemy Ci pomóc. Jeśli sam do końca nie wiesz, jakie materiały będą Ci potrzebne, porozmawiajmy i zastanówmy się wspólnie. Warto wspierać swoje pomysły burzą mózgów w zespołach i skorzystać z zaangażowania niezależnych osób.

Oczywiście, wymienione problemy mogą się różnić w zależności od konkretnego sklepu internetowego i branży, w której działa. Każdy sklep może napotykać również swoje unikalne wyzwania związane z marketingiem. Napisz do nas, jeśli szukasz wsparcia w działaniach marketingowych. Chętnie podzielimy się wiedzą, doświadczeniem i przygotujemy content dla Twoich produktów.

1 medialne centrum fotografia reklamowa leszno
2 fotografia reklamowa leszno
Tags: No tags

Comments are closed.