Czym jest packshot? Dlaczego wykonanie dobrego packshotu warto zlecić profesjonalnemu fotografowi?

Czym jest packshot? Dlaczego wykonanie dobrego packshotu warto zlecić profesjonalnemu fotografowi?

Marketing zajmuje Ci za dużo czasu? A może Twój dział marketingu nie jest w stanie realizować zaplanowanych strategii, bo brakuje czasu na tworzenie contentu – zdjęć produktowych, tekstów blogowych, filmów do rolek?

Nasze studio fotograficzne wspiera działy marketingu poprzez dostarczanie gotowych i kompletnych treści fotograficznych, filmowych i tekstowych.

Możesz bezpłatnie przetestować nasze usługi i regularnie korzystać z naszego wsparcia.

Jeśli jednak wolisz działać sam, zapraszamy do krótkiej lektury o tym, od czego trzeba zacząć, by móc tworzyć skuteczny marketing i sprzedawać online.

zdjęcia na białym tle (1)
packshoty (8)
packshoty

Packshoty, czyli zdjęcia produktowe na białym lub jasnym, neutralnym tle.

Opowiemy Ci o tym, jak powstają tego typu zdjęcia w naszym studiu fotograficznym. Możesz potraktować nasz sposób pracy jak wskazówki. Jeśli jednak uznasz, że opracowanie takich zdjęć wymaga zbyt wiele czasu i zaangażowania, daj nam znać, chętnie pomożemy.

Jak przygotowujemy zdjęcia produktowe typu packshot?

  1. POZNAJEMY PRODUKT, KTÓRY BĘDZIEMY FOTOGRAFOWAĆ

Najpierw uczymy się produktu. Oglądamy go z każdej strony, zwracamy uwagę na jego detale, mocne strony, czasem wykonujemy ujęcia testowe, żeby zobaczyć, czy przyjęty kąt najlepiej odda proporcje. Sprawdzamy na stronie naszego Klienta, z jakiej perspektywy dotychczas fotografował swoje produkty. Lubimy spójność przekazu, dlatego stawiamy na powtarzalność ekspozycji.

 

2. PROJEKTUJEMY PLAN ZDJĘCIOWY I OŚWIETLENIE DO SESJI FOTOGRAFICZNEJ

Gdy już zapoznamy się z produktem, przygotowujemy plan zdjęciowy, czyli tło i odpowiednie oświetlenie. W przypadku większych produktów, musimy zapewnić sobie możliwość odejścia z aparatem, by uniknąć zakrzywiania pionów. Światła zawsze dobieramy indywidualnie, czasem są to światła ciągłe, a czasem lampy błyskowe.

 

3. WYKONUJEMY ZDJĘCIA PRODUKTOWE, WYBIERAMY UJĘCIA, PRZYGOTOWUJEMY WSTĘPNĄ OBRÓBKĘ KOLORYSTYCZNĄ, EKSPORTUJEMY PLIK ZDJĘCIOWY DO JPG

Po wykonaniu ujęć, wybieramy te, które spełniają wszystkie kryteria i przepuszczamy przez pierwszy program, korygując kontrast i balans bieli. W ten sposób uzyskujemy format jpg, który następnie jest poddany obróbce graficznej w programie graficznym.

 

4. WYCINAMY Z TŁA, KORYGUJEMY PERSPEKTYWĘ, ZACZYNAMY RETUSZ

Najpierw wycinamy z tła. A następnie rozpoczynamy matematyczny taniec, by wyrównać kąty, linie poziome, pionowe i skośne. Uwielbiamy piony, poziomy i proporcje, więc te zabiegi są dla nas bardzo ważne. Istnieją możliwości zautomatyzowania tych prac, jednak nie wszystkie programy radzą sobie z jasnymi produktami, czy też takimi, które zawierają wiele szczegółów konstrukcyjnych. Jeśli produktem jest na przykład agregat prądotwórczy, ze sporą liczbą rurek, kabli, przełączników, programy wycinające z tła gubią niektóre elementy. Dużo czasu potrzeba potem na sprawdzenie zdjęcia. Podobnie jest z jasnymi meblami, które z powodu braku wyraźnych granic pomiędzy krawędzią produktu a jasnym tłem są źle czytane przez programy do wycinania z tła.

 

5. RETUSZUJEMY WYKADROWANE I WYPROSTOWANE ZDJĘCIE

Gdy nasz produkt jest już osadzony na idealnie białym tle i uzyskał swój doskonały kadr, przystępujemy do retuszu. Rozpoczyna się kropkowanie, wyrównywanie odbić, kolorów, odcieni, korekcja defektów. Pracujemy na dużym zoomie, żeby produkt był zadbany w każdym fragmencie.

 

6. AUDYTUJEMY JAKOŚĆ GOTOWEGO ZDJĘCIA

Nasze zdjęcie produktowe wydaje się być gotowe i idealne? Czasem tak wydaje się tylko osobie, która spędziła nad nim godzinę czy dwie. To naturalne, że pracując nad zdjęciem, tracimy do niego dystans. Dlatego tak ważne jest przekazanie gotowych zdjęć do osoby, która w naszej firmie odpowiada za audyt. Innymi słowy, zdjęcia trafiają pod lupę osoby zewnętrznej, która nie pracowała nad zdjęciami. Świeżym okiem ocenia według poszczególnych kryteriów – sprawdza kadr, krawędzie, piony, poziomy, efekt retuszu i zgodność kolorystyczną.

 

7. WYSYŁAMY DO KLIENTA DO AKCEPTACJI

Dopiero po naszym audycie wewnętrznym wysyłamy zdjęcia do Klienta, oszczędzając w ten sposób jego czas.

 

8. PRZYGOTOWANIE DOCELOWYCH FORMATÓW I PRZESŁANIE PLIKÓW

Gdy wszystkie ujęcia z sesji są już zaakceptowane, możemy przygotować docelowe formaty, nazwać pliki zgodnie z wytycznymi i przesłać je na maila lub umieścić na platformie do pobrania.

 

9. CO DALEJ?

Gdy podstawowe zdjęcia produktowe na białym tle są gotowe, zaakceptowane i przesłane, możemy działać dalej, czyli wykonujemy zdjęcia aranżacyjne, sesję lifestyle, by uzyskać naturalne a zarazem efektowne zdjęcia na Instagram. W kolejnym kroku, nagrywamy filmy:

– poziome, które zwykle trafiają na YouTube, a stamtąd do galerii produktu. Ich zadaniem jest objaśnienie, jak działa produkt

– pionowe, dedykowane platformom takim jak Tik Tok, Instagram i YouTube.

Co potrzebujesz, by samodzielnie zrobić packshot?

– aparat fotograficzny, statyw

– tło i lampy błyskowe lub ze światłem stałym

– komputer z oprogramowaniem

– czas.

 

Jeśli po wykonaniu packshotów chcesz wykonać także sesję aranżowaną lub zdjęcia do social mediów, potrzebujesz także:

– wnętrza

– modela

– rekwizytów.

 

A teraz wróćmy do tytułowego pytania:

czy opłaca się robić zdjęcia produktowe we własnym zakresie?

Z naszej perspektywy nie, ponieważ ilość czynności do wykonania przy tworzeniu packshotów i innych zdjęć potrzebnych w komunikacji marketingowej na długo odrywa nas od ważniejszych zajęć, jakie zawiera nasza checklista, takich jak:

– opracowanie i aktualizowanie lejka marketingowego

– ujednolicenie komunikacji i nadanie jej odpowiedniego brandu

– stworzenie i przypilnowanie procesów, które są związane z budowaniem siatki tematycznej i pozyskiwania konwersji.

 

Przy budowaniu strategii marketingowej ważna jest wolna głowa, skupienie, możliwość procesowego działania i nieustanne dokształcanie się w możliwościach dynamicznie zmieniających się mediów online.

Tymczasem aktywność marketingowa w mediach społecznościowych wydaje się nie mieć końca. Zabiera mnóstwo czasu. Dlatego oddelegowanie zdjęć, filmów i tekstów jest sporym ułatwieniem.

 

Chętnie Was wesprzemy zarówno w packshotach, jak i w regularnym dostarczaniu foto contentu i filmów lifestyle do publikacji w mediach społecznościowych.

 

Gwarantujemy:

– wysoką jakość packshotów i staranną obróbkę

– sprawne działanie

– kreatywne i różnorodne ujęcia lifestyle, dopasowane do Twojego brandu

– filmy produktowe poziome i pionowe.

 

Dzięki tym materiałom, oszczędzisz czas i skorzystasz z naszych świeżych pomysłów. W międzyczasie nasz zespół nauczy się Twoich produktów i zyskasz sprawdzonego i zaangażowanego partnera do współpracy.    

Twoje media społecznościowe nabiorą nowego tchnienia, a Twój grafik wreszcie odzyska wyporność.

Przyślij swoje produkty do naszego studia fotograficznego na bezpłatną sesję testową.

Poznajmy się w działaniu. Zaufajmy sobie i korzystajmy z mocy zespołu i współpracy!

sesje fotograficzne lifestyle (3)
studio fotografii produktowej leszno (2)
studio fotografii produktowej leszno (3)
Tags: No tags

Comments are closed.