Chcesz sprzedawać więcej? Przeczytaj, jak możesz odnieść sukces w sprzedaży.

Chcesz sprzedawać więcej?
Przeczytaj, jak możesz odnieść sukces w sprzedaży.

jak zwiększyć sprzedaż brian tracy (1)
jak zwiększyć sprzedaż brian tracy (2)

Strach przed porażką to najczęstsza przyczyna niepowodzeń, nie tylko w sprzedaży i nie tylko po stronie sprzedawcy, ale także kupującego. Boimy się odrzucenia, skrytykowania, braku akceptacji i wtopy. Dlatego sprzedawca boi się dzwonić, a klient boi się kupić.

A co by było, gdybyśmy cały proces zakupowy zbudowali na zaufaniu?

W tym artykule spotykamy się, nie po to, żeby teoretyzować na tematy motywacyjne i te związane z rozwojem osobistym, ale żeby wzmocnić się konkretami. W tym celu poznasz instrukcję Briana Tracy z książki: Psychologia sprzedaży.

 

Zobacz, które z jego 10 wskazówek są dla Ciebie nowe i od razu zacznij je wdrażać. Nie czekaj, tylko testuj, zanim o nich zapomnisz.

1. Nie traktuj odmowy klienta jako osobistą krytykę. „NIE” jest jedną z 2 możliwych odpowiedzi klienta na Twoją ofertę i to tyle. Nie upatruj w tym większego znaczenia. Poza tym aż 80% sprzedaży zamyka się dopiero po piątej rozmowie.

 

2. Bazą do skutecznej sprzedaży jest sympatia. Najpierw musisz zadbać o siebie, pozytywną samoocenę i entuzjazm w dialogu wewnętrznym z samym sobą, a potem musisz wypracować szczere i miłe porozumienie z potencjalnym kontrahentem.

 

3. Ustal, do czego dążysz i zapisz swoje cele. Jak powiedział Dan Dierdorf: Jeśli mam właściwe cele i dążę do nich najlepszą drogą, jaką znam, wszystko inne się temu podporządkowuje. Jeśli robię to, co trzeba, wiem, że osiągnę sukces. Wyznacz cele precyzyjnie i skonkretyzuj etapowymi zadaniami. Dojdź do takiego poziomu szczegółu, by móc ustalić, ile rozmów muszę wykonać dzisiaj, żeby zarabiać kwoty, które mnie interesują. Planuj zadania i wizualizuj cele. Każdy postęp w życiu zaczyna się od doskonalenia obrazów mentalnych – Brian Tracy: Psychologia sprzedaży

 

4. Pamiętaj, że nie sprzedajesz produktu czy usługi ze swojej oferty, ale rozwiązanie potrzeb Twojego klienta. Twój klient kupuje emocjonalnie.

 

5. Sprzedawanie polega na zadawaniu pytań. Kto zadaje pytania, ten ma przewagę.

 

6. Sprzedaż idzie w parze ze słowami, ale kupuje się w milczeniu. Słuchaj klienta, rób pauzy w rozmowie.

 

7. Jakość nigdy nie jest podstawowym powodem zakupu. Ważniejsza niż jakość jest użyteczność tego, co oferujesz.

 

8. Planuj etapy swojego kontaktu z klientem, by nic nie było przypadkowe.

 

9. Cena podana zbyt wcześnie, zabija sprzedaż.

 

10. Ucz się i rozwijaj, testuj w praktyce zdobytą wiedzę i przekuwaj ją na umiejętności. Ludzie nie mają doskonałej sprzedaży w genach. Jest ona efektem nauki i pracy. Trzymaj się konkretów. Rób to, co naprawdę ważne, a nie to, na co akurat masz ochotę.

 

Jeśli podobają Ci się instrukcje Briana Tracy, sięgnij po jego książkę: Psychologia sprzedaży. No i koniecznie napisz do naszego studia fotograficznego, jakimi zdjęciami produktowymi możemy wesprzeć Twoją sprzedaż.

medialne-centrum-1
medialne-centrum-2
medialne-centrum-3
Tags: No tags

Comments are closed.