Co to jest fotografia produktowa zdjęcie detalu z efektem bokeh medialne centrum leszno

Packshot co to jest?


Fotografia produktowa ma różne oblicza, a packshot jest jednym z nich. Cechą charakterystyczną jest białe, jednolite tło, które stanowi doskonałą bazę do wyeksponowania walorów wizualnych przedmiotu. Biel nie przyciąga uwagi, więc pozostawia przestrzeń, w której mogą wybrzmieć najistotniejsze elementy zdjęcia, czyli te związane z produktem.

Tytułowy termin odnosi się do sposobu zaprezentowania obrazu wykorzystywanego przez sklepy internetowe. Packshoty można jednak znaleźć również w innych środkach przekazu. Zdjęcia tego typu pojawiają się w czasopismach, telewizji, a także na ulotkach, plakatach i billboardach.

Przy poszukiwaniu informacji na temat packshotów można ulec wrażeniu, że ten format dotyczy tylko ubrań i akcesoriów związanych ze stylem. W praktyce jednak zakres możliwości jest znacznie rozleglejszy. Fotografowie posługują się tą techniką również do przedstawiania produktów przynależących do innych kategorii.

Jak powstaje fotografia packshot – Leszno

Zdjęcia wykonywane są na białym tle albo w specjalnym namiocie bezcieniowym. Dzięki temu w kadrze nie pojawiają się niepotrzebne elementy, które mogłyby zaburzać kompozycję. Niebagatelną rolę odgrywa również światło stanowiące fundament fotografii w każdym wydaniu. Dzięki temu na zdjęciu można uchwycić wszystkie detale, a także precyzyjnie zaprezentować kolor. Poza tym wprawnie oświetlone fotografie wydają się bardziej atrakcyjne.

Po wykonaniu zdjęcia przychodzi pora na edycję. W tym przypadku szczególnie istotną kwestią jest zachowanie umiaru. Można pozbyć się drobnych mankamentów, powstających podczas robienia zdjęcia. Głównym celem powinno być jednak pokazanie klientowi faktycznego wyglądu oferowanego produktu. Na straży tej kwestii stoi również polskie prawo. Sprzedawcy nie mogą naginać rzeczywistości przy pomocy technik fotograficznych.

Co to jest fotografia produktowa zdjęcie detalu z efektem bokeh medialne centrum leszno

Różne zdjęcia packshot – Leszno

W kontekście opisywanego tematu, jedną z najbardziej charakterystycznych form jest tzw. duch. Oznacza to charakterystyczne ułożenie produktu. Taka technika jest często wykorzystywana przy sprzedaży odzieży. Klient może odnieść wrażenie, że ubranie było założone na postać przy wykonywaniu fotografii, ale efekt prezentuje jedynie produkt i tło. W celu uzyskania takiego efektu profesjonaliści wykorzystują specjalny manekin z odczepianymi elementami. Dzięki temu można pokazać, jak ubranie prezentuje się na sylwetce, a jednocześnie pozostawić minimalistyczną kompozycję.

Ciekawym rozwiązaniem są również obrotowe packshoty. W tym przypadku odbiorca może zobaczyć swoisty pokaz slajdów, przedstawiający dany produkt z wielu perspektyw. Często istnieje możliwość wykonania pełnego obrotu o 360 stopni. Taki rezultat można uzyskać poprzez fotografowanie przedmiotu wielokrotnie, ale z różnych stron. Później poszczególne kadry są łączone w interaktywną kompozycję. Z całą pewnością warto wdrożyć takie rozwiązanie do swojej oferty. Dzięki temu klient może dokładnie obejrzeć produkt i na podstawie wyciągniętych wniosków podjąć świadomą decyzję.