Co to jest fotografia produktowa zdjęcie detalu z efektem bokeh medialne centrum leszno

Jakie zdjęcia do sklepu internetowego?


Wbrew pozorom fotografia produktowa nie jest łatwą sztuką. Wystarczy wejść na dowolny serwis z ogłoszeniami, aby poznać podejście do ekspozycji w wykonaniu fotografa-amatora. Później warto zerknąć na stronę renomowanego sklepu internetowego z dowolnym asortymentem. Najlepiej sprawdzą się marki specjalizujące się w sprzedaży ubrań i elementów wyposażenia wnętrz. Różnica jest kolosalna.

Estetyczne przedstawienie oferty to jeden z najmocniejszych argumentów, które możemy przedstawić klientowi. Walory wizualne przykuwają uwagę, a to już połowa sukcesu. Później wystarczy tylko utwierdzić odbiorcę w przekonaniu, że zakup stanowi doskonałą decyzję. Do fotografii produktowej można podejść na wiele sposobów. Poznajcie praktyczne wskazówki w tej materii.

Parametry zdjęcia do sklepu internetowego

Kluczową kwestią jest jakość wykonywanych zdjęć. Nadmierna kompresja może znacząco obniżyć walory wizualne prezentowanego produktu. Nie można sobie na to pozwolić. Zdjęcia powinny być utrzymane w rozdzielczości umożliwiającej zaprezentowanie wszystkich detali i uzyskanie wizualnego efektu „wow”. W tym celu, ustawiamy zagęszczenie pikseli na poziomie 72 dpi. Jeżeli zdjęcie jest przeznaczone do druku, będzie potrzebna wyższa wartość.

Pamiętajmy też, aby wszystkie elementy na stronie internetowe były responsywne. Dotyczy to również zdjęć. Oznacza to, że witryna będzie dostosowana do standardów komputerów, tabletów i smartfonów. Obecnie to szczególnie istotne, gdyż większość odbiorców korzysta z urządzeń mobilnych, które wymagają innego podejścia niż sprzęt stacjonarny.

Rodzaje zdjęcia do sklepów internetowych

Absolutną podstawą oferty powinny być fotografie typu packshot. Są to zdjęcia produktu przedstawionego na białym tle. Często takie fotografie bywają wykonywane w namiocie bezcieniowym. Główną wartością przedstawionej techniki jest absolutny minimalizm, a jednocześnie uchwycenie wszystkich detali prezentowanego produktu. Dzięki temu odbiorca może przyjrzeć się wszystkim cechom i nie rozpraszać swojej uwagi zbędnymi detalami.

Zdjęcia packshot spełniają ważną rolę, ale nie powinno się polegać wyłącznie na nich. Strona produktu opatrzona wyłącznie prostymi zdjęciami może prezentować się dość ubogo. Warto zadbać o osadzenie wybranego elementu oferty w jakimś szerszym kontekście. Jeżeli sprzedajemy ubrania, koniecznie wykonajmy zdjęcia z modelami i modelkami. Nie zapomnijmy też dodać w opisie informacje dotyczące wymiarów osób, które brały udział w sesji. Dzięki temu klient może dużo łatwiej ocenić, jak odzież będzie leżeć na jego sylwetce.

Zdjęcia aranżacyjne stanowią też znakomitą okazję, by wyeksponować większą część swojej oferty. Niech prezentowany produkt występuje na zdjęciu w asyście kilku innych propozycji. Taką techniką posługują się często sklepy meblowe. Przykładowo strona produktu koncentruje się na krześle, które jest przedstawione obok innych elementów wyposażenia z tej samej kolekcji. Dzięki temu klient może zechcieć zamówić cały komplet. W ten sposób zachowa spójność kompozycji i nie musi angażować się w dopasowywanie do siebie poszczególnych elementów.