Co to jest fotografia produktowa zdjęcie detalu z efektem bokeh medialne centrum leszno

Jakie powinny być zdjęcia ubrań przeznaczonych do sprzedaży?


Mówi się, że wielu ludzi kupuje oczami. Ta zasada w szczególności pasuje do branży odzieżowej. Walory wizualne ubrań są najistotniejszą wartością. Dopiero po zwróceniu uwagi odbiorcy jesteśmy w stanie przedstawić mu pozostałe cechy, takie jak wykorzystane materiały, miejsce produkcji itp. Atrakcyjne zdjęcia bez wątpienia decydują o sukcesie bądź porażce w sprzedaży. Warto uzbroić się w garść informacji, które pozwolą na podniesienie standardów przedstawiania produktów. Przekonajmy się, jakie kwestie są kluczowe, gdy przygotowujemy zdjęcia ubrań.

Zdjęcie ubrania – przygotowania

Zanim przystąpimy do wykonywania fotografii, skupmy się na bardziej prozaicznych czynnościach. Jeżeli ubranie będzie wyglądać niechlujnie, to nawet świetne zdjęcie nie przekona klienta do zakupu. Zacznijmy od odświeżenia odzieży. W tym celu należy usunąć wszystkie zabrudzenia oraz zagniecenia. W przypadku butów warto wypchać środek prawidłami albo papierem. Wówczas efekt będzie znacznie bardziej atrakcyjny.

Poza tym niebagatelną rolę odgrywa sprzęt. Każdy specjalista zarekomenduje wykorzystanie aparatu fotograficznego. Wtedy zyskujemy szerszy zakres możliwości, a jakość fotografii będzie na wyższym poziomie. Jeśli jednak nie posiadamy takiego urządzenia, nic nie stoi na przeszkodzie, by skorzystać ze smartfona. Urządzenia mobilne służą do robienia zdjęć przeznaczonych na wiele popularnych blogów, sklepów internetowych i profili w mediach społecznościowych. Jakość jest wystarczająco wysoka, by zrobić wrażenie na odbiorcach.

Niezwykle istotne jest wykorzystanie osprzętu, który często ma decydujący wpływ na walory wizualne fotografii. Mowa przede wszystkim o świetle. Warto wyposażyć się w lampy, które pozwolą na uchwycenie wszystkich detali prezentowanej odzieży. Postarajmy się też stworzyć warunki, by uzyskać maksymalny efekt i tym samym zaoszczędzić czas przy późniejszej obróbce. W tym celu warto chociażby skorzystać z namiotu bezcieniowego.

Jak zaplanować zdjęcia ubrań?

Każdy klient ma nieco inne preferencje dotyczące ekspozycji oferty. Jedni dokonują oceny na podstawie zdjęć produktów. Inni z kolei potrzebują odrobiny inspiracji. Warto dołożyć starań w kierunku zaspokojenia potrzeb różnych grup konsumentów. W związku z tym należy zadbać o przygotowanie zdjęć typu packshot. Ubrania mogą być położone płasko albo powieszone na wieszaku bądź manekinie. Wszystko zależy od tego, w której odsłonie prezentują się najatrakcyjniej.

Ponadto istotnym urozmaiceniem są zdjęcia ubrań na modelu bądź modelce. Takie rozwiązanie spełnia dwa zadania. Po pierwsze odbiorca może porównać przedstawioną sylwetkę do swojej i tym samym ocenić, jak odzież będzie leżeć. Poza tym można łatwiej dobrać rozmiar. Po drugie można stworzyć spójną stylizację z wykorzystaniem wyróżnionego elementu garderoby, ale też innych ubrań zgromadzonych w ofercie. Dzięki temu klient może zaczerpnąć inspirację i zdecydować się na zrobienie większych zakupów, niż pierwotnie planował.