Jak robić zdjęcia produktów? – Poradnik na przykładzie zdjęcia produktu Rawicz medialne centrum leszno

Jak robić zdjęcia produktów? – Poradnik na przykładzie zdjęcia produktu Rawicz


Fotografia to dziedzina, która ma wiele specjalności. Niektórzy fotografowie wybierają wykonywanie fotografii ślubnych, sportowych czy portretów. W marketingu szczególnie pożądani są fotografowie umiejący wykonywać fotografie reklamowe. Dobre zdjęcia produktów to sztuka, na której temat powstał niejeden wykład czy webinar. Nie wystarczy chwycić za aparat i zrobić zdjęcie produktu. Inaczej fotografuje się ludzi, a inaczej zwierzęta czy przedmioty. Jest to sztuka, którą trzeba wyćwiczyć, ale i dowiedzieć się nieco na temat techniki wykonywania tego rodzaju fotografii. Za przykład w dalszej analizie posłużą nam zdjęcia produktów Rawicz.

Packshoty czy still life? – Zdjęcia produktów Rawicz

W fotografii reklamowej wyróżnia się dwie metody robienia zdjęć: zdjęcia produktów typu packshot i still life. Pierwszy z nich to dobra opcja dla początkujących fotografów zdjęć produktów. Packshot przedstawia produkt w jego pełnej okazałości, a sam przedmiot znajduje się w centrum. Tło jest zwykle jednolite np. czarne lub białe. Często wykorzystuje się w tym celu materiał, by nadać całości walory estetyczne. Packshoty najczęściej spotykamy w sklepach internetowych.

Nieco inne są zdjęcia produktów typu still life. Te fotografie pozwalają fotografowi na eksperymentowanie. Jego kreatywność i fantazja jest bardzo pożądana wśród klientów, którzy chcą prezentować swoje produkty w sposób ciekawy i nietuzinkowy, dlatego też still life zaleca się fotografom, którzy mieli już do czynienia z fotografią produktową (packshotami). Eksperymenty dotyczą szczególnie nietypowej kompozycji, interesującej ekspozycji, czyli zabaw z oświetleniem i ustawieniem produktu. Nierzadko stosuje się do tego inne tła niż zwykłe jednolite. Still life najczęściej spotykamy na banerach czy plakatach.

Packshoty – zdjęcie produktu Rawicz

Zdjęcia produktu Rawicz są wykonane za pomocą obu opisanych wyżej metod, choć główną jest jednak linia packshotów. Na stronie producenta znajdziemy wiele wyrobów, które fotografowane są na białym jednolitym tle, sprawiając wrażenie, jakby były zawieszone w próżni. Zdjęcie produktu Rawicz ukazuje towar w centrum, a sam produkt jest dobrze doświetlony. To sprawia, że klient doskonale wie, co kupuje.

Still life – zdjęcie produktu Rawicz

OSM Rawicz korzysta też z fotografii typu still life – używa ich jako tło na stronie i obrazki przedstawiające daną kategorię, co z pewnością przyciąga uwagę klienta i kieruje go ku właściwym produktom. Takie zdjęcia zwykle przedstawiają produkt na tle innych wyrobów, często w kuchni, na stole bądź obok talerza. W still life chodzi o to, by kompozycja naśladowała rzeczywistość, a produkt był umieszczony w danym kontekście.