Jak robić zdjęcia kosmetyków i innych produktów na social media? medialne centrum leszno

Jak robić zdjęcia kosmetyków i innych produktów na social media?


Social media to najsilniejsze z obecnych mediów, łączące miliardy ludzi na całym świecie. Do Internetu przeniesiono wiele funkcji, które niegdyś należało wykonywać w zupełnie inny sposób. Można tu wspomnieć o zakupach, które teraz możemy wykonywać z domu, bankowości czy rozmowach z bliskimi oddalonymi nawet o tysiące kilometrów. Potęgę social mediów postanowili wykorzystać także marketingowcy. Trudno dziś znaleźć firmę, która nie miałaby własnej strony internetowej, fanpage’a czy Instagrama. Ta globalna wioska pochłonęła też rynek beauty. Obecnie wiele produktów przedstawianych jest w Internecie, a do ich promocji coraz częściej wykorzystuje się influencerów. Im większe zasięgi konta, tym większa szansa, że odezwie się do nas producent z ofertą współpracy. Jeżeli już się na to zdecyduje, to prawie na pewno postawi na osoby, które mają duże zasięgi i estetycznie prowadzone konto, czy to na Tik Toku, czy to na Instagramie. Na atrakcyjność takiego konta wpływają wspomniane zasięgi i dotychczasowa ekspozycja, w tym spora aktywność i wysoka jakość wykonywanych zdjęć.

Zdjęcia kosmetyków – proste zasady

Fotografowanie kosmetyków nie wymaga posiadania profesjonalnego aparatu, choć jego użycie z pewnością korzystnie wpłynie na jakość zdjęć. Kosmetyki i ich zdjęcia trafiają zwykle na social media – szczególnie wtedy, gdy do ich promocji zatrudnia się influencerów. Można je więc wykonywać aparatem, który mamy w telefonie, lecz jeśli chcemy, by firmy chętniej korzystały z naszych usług marketingowych, dobrze jest zadbać o to, by był to telefon z bardzo dobrym aparatem. To, o czym również warto pamiętać podczas robienia zdjęć kosmetyków, to ekspozycja i otoczenie. W tym przypadku zdecydowanie stawia się na zdjęcia typu still life, czyli takie, które pokazują produkt w jakimś kontekście. Może to być pomadka zaprezentowana na ustach, nawilżający krem na jesień rzucony w liście, czy delikatny podkład położony na miękkim, puszystym kocu.

Pomysłów jest wiele

Kosmetykom można robić różne zdjęcia i wiele zależy od kreatywności osoby, której zlecono promocję. Często stawia się na pokazanie tego, jak działa dany produkt czy przedstawienie jego składu. Dobrze jest też zadbać o ciekawe tło, bo to ono w dużej mierze wpływa na atrakcyjność naszej instagramowej reklamy. Ponadto spore znaczenie ma też dobrze dobrane otoczenie, pora dnia czy uśmiech i zadowolenie na twarzy osoby, która reklamuje produkt.