Jak robić atrakcyjne zdjęcia odzieży na sprzedaż medialne centrum leszno

Jak robić atrakcyjne zdjęcia odzieży na sprzedaż?


Jedną z najczęściej kupowanych rzeczy w Internecie są ubrania. Niektórzy nie lubią kupować w sklepach stacjonarnych. Wiążę się to z dyskomfortem, problemami z akceptacją swojego ciała czy po prostu utrzymywanym przez nas dystansem społecznym. Dla innych zakupy na miejscu są po prostu niewygodne. Dobrą opcją dla takich osób jest robienie zakupów online. Wśród nich znajdują się też tacy, którzy przymierzają ubrania na miejscu, by potem odszukać je w Internecie. Wszystko to wiąże się z jedną bardzo ważną zasadą – w takich przypadkach kluczowe będzie dobre zareklamowanie danego produktu. Taka reklama nie może się obyć bez fotografii produktowej. Jak zrobić zdjęcie ubrania?

Przede wszystkim powinniśmy zadbać o wzorową ekspozycję. Chodzi o odpowiednie ustawienie elementu garderoby i dostosowanie światła. Aby ubranie lepiej się prezentowało, możemy skorzystać z wieszaka. Zdjęcie powinno też mieć naturalne kolory i być dobrze oświetlone. Zakłamywanie i sztuczne podrasowywanie zdjęcia są niekorzystne.

Jak chodzi o zdjęcia ubrań dla dużych sklepów i sieciówek, wystarczy przejrzeć galerie produktu na stronach, by zobaczyć, w jaki sposób jest tam prezentowana odzież. Spora część fotografii to tak zwane packshoty – zdjęcia produktu pokazujące go takim, jakim jest, zwykle prezentowane na jednolitym tle i przy białym świetle. Większość stanowią jednak zdjęcia ubrań prezentowane na modelach i modelkach (ewentualnie manekinach). Tutaj nie można już mówić o fotografii packshotowej. Jest to już still life – nierzadko zdjęcia produktów pokazują ubranie w ruchu, często też w zestawieniu z innymi elementami garderoby i dodatkami, które nie są przedmiotem danej aukcji, ale razem mają tworzyć stylowy outfit.

Światło, kompozycja, model – pamiętaj o tym, wykonując zdjęcia ubrań

Jak już wspomnieliśmy, bardzo ważne jest światło. Zdjęcie nie może być prześwietlone, a produkt powinien jak najwierniej odpowiadać rzeczywistości, by nie wprowadzić klienta w błąd.

Warto też zadbać o ekspozycję zdjęcia. Nie zawsze musi to być zdjęcie z boku lub z przodu. Spróbujmy uchwycić najbardziej korzystny dla produktu kadr. Jeżeli packshoty mamy opanowane, pozostaje nam nauka robienia zdjęć typu still life. Tutaj zwykle zaprasza się modeli, którzy występują w modnych ubraniach i zestawieniach – ten zabieg ma podkreślać atrakcyjność danego produktu.

Zdjęcia ubrań – czasem łatwo, czasem trudno

Robienie zdjęć ubrań to nic trudnego i wiele osób fotografuje je samodzielnie, robiąc zdjęcia ubraniom na płasko lub wieszając haczyk na jakimś wystającym elemencie w domu czy studiu. Takie zdjęcia bardzo często znajdziemy w serwisach takich jak Vinted, Allegro czy Olx.

Gdy zdjęcia ubrań mają mieć profesjonalny charakter i przyczynić się do wyróżnienia naszego produktu, fotograf powinien dysponować dobrej jakości aparatem i osprzętem (statyw, blendy, lampy, tło), dzięki którym zdjęcie, a tym samym produkt na sprzedaż zyskają na wiarygodności i atrakcyjności.