Fotografia reklamowa – jak zacząć przygodę z fotografią produktową medialne centrum leszno

Fotografia reklamowa – jak zacząć przygodę z fotografią produktową?


Marketing sensoryczny to filar marketingu i promocji produktów. Polega on na docieraniu do poszczególnych klientów poprzez działanie na ich zmysły – są to oczywiście zapach, słuch, wzrok czy dotyk. Frytki z McDonald’s pachną zawsze tak samo, w galeriach handlowych nieustannie odtwarzana jest muzyka, umilająca nam zakupy, a produkt, który ma się sprzedać, nie może obyć się bez profesjonalnie wykonanego zdjęcia. Wzrok to najważniejszy z naszych zmysłów, bo dostarcza do mózgu najwięcej informacji. Nic więc dziwnego, że dobrze prezentujący się produkt przyciągnie uwagę konsumentów. Fotografia reklamowa jest w tym przypadku szczególnie ważna dla marketingu.

Cechy wysokiej jakości fotografii produktowej

Fotografia produktowa to prawdziwa sztuka. Jeśli spojrzymy na przykład na zdjęcia perfum czy innych kosmetyków, na myśl przyjdzie nam martwa natura. Aby fotografia reklamowa miała sens, należy najpierw wykonać idealne zdjęcie danego produktu. Duże marki, sklepy internetowe korzystają zwykle z usług profesjonalnych fotografów, którzy specjalizują się w fotografowaniu przedmiotów na sprzedaż. Po wykonaniu zdjęcia będzie potrzebny grafik, który dokonuje niezbędnych zmian, odpowiednio podkręca kontrast, światło i nasycenie oraz retuszuje.

Fotografia reklamowa typu still life czy packshot?

Wyróżnia się dwa rodzaje fotografii produktowej. Pierwszy i najpopularniejszy to fotografia typu packshot. Packshot to zdjęcie ukazujące produkt takim, jakim jest. Sam przedmiot znajduje się w środku kadru na jednolitym tle (często białym lub czarnym), a całość ma jak najwierniej oddawać jego rzeczywisty wygląd. Fotografia packshotowa stosowana jest głównie w sklepach internetowych. Zaleca się ją początkującym fotografom. Drugim typem jest fotografia reklamowa typu still life. Ten rodzaj fotografii dedykowany jest zaawansowanym fotografom, jak i tym, którzy lubią eksperymentować z ekspozycją. Nietuzinkowo dobrane oświetlenie, interesująca kompozycja, fantazja, delikatne zakłamywanie rzeczywistości – to wszystko kwalifikuje się jako still life. Ten rodzaj fotografii znajduje zastosowanie w sklepach internetowych jako zdjęcie uzupełniające oraz na banerach i plakatach reklamowych, w ulotkach i materiałach reklamowych.

Sztuka, którą warto poznać

Jak już wspomnieliśmy, tworzenie fotografii reklamowej to nierzadko prawdziwa sztuka. Osoby początkujące powinny skupić się w pierwszej kolejności na testowaniu, odkrywaniu, zabawie, a z zadowalających efektów – tworzeniu swojego portfolio. Warto zaczynać od małych projektów i rozwijać swoje umiejętności. Pamiętajcie o odpowiednim naświetleniu, ekspozycji i różnicach między still life a packshotem.