Zaznacz stronę

Dzisiaj kilka podpowiedzi (nie tylko fotograficznych) o tym, jak sprzedawać na Allegro dla tych, którzy zaczynają swoją przygodę ze sklepem internetowym i sprzedażą na tej właśnie platformie.

 

TYTUŁ aukcji:

Zadbajcie o odpowiedni tytuł, który będzie zawierał słowa kluczowe, po których klienci szukają Waszego produktu. Pamiętajcie, że nie zawsze, gdy szukamy lampy, wpiszemy właśnie takie słowo. Warto przygotować aukcję alternatywną, na słowa pokrewne, takie jak choćby w tym przykładzie: oświetlenie.

 

ZDJĘCIE produktów:

Wykonajcie zdjęcia produktowe zgodnie z regulaminem, czyli czytelnie, na białym lub prawie białym tle. Nie stosujcie napisów czy ramek. Zdjęcia podobno są sprawdzane przez algorytmy. Jeśli okazują się niezgodne z regulaminem, obniżają efektywność pozycji, jakie uzyskują Wasze aukcje. Mimo wszystkich obostrzeń, warto nadać zdjęciom swoich aukcji spójny, charakterystyczny charakter. Być może  kąt, pod którym fotografujecie lub dobór zdjęć, którymi informujecie klientów o Waszym produkcie. Koniecznie użyjcie kilku zdjęć. Pokażcie Wasz produkt zdjęciem produktowym, czyli packshotem oraz zdjęciem aranżacyjnym. Zdjęcie aranżacyjne to pokazanie Waszego produktu w kontekście, w zastosowaniu. Jeśli takie zdjęcie zostanie przygotowane ze smakiem, zadziała także na emocje Waszego klienta.

 

RUBRYKI aukcji:

Uzupełnijcie wszystkie rubryki, wystawiając produkt na sprzedaż, zarówno obowiązkowe jak i nieobowiązkowe. W ten sposób poprawicie efektywność pozycjonowania.

 

KATEGORIA produktu:

Upewnijcie się, czy umieściliście produkt we właściwej kategorii.

 

OPISY produktów:

Stwórzcie opis graficzny, stosując akapity, punktory, przerwy w tekście, a także zdjęcia, które dokładnie ilustrują to, co opisujecie w warstwie tekstowej. Aktualizujcie opisy co jakiś czas o odpowiedzi na najczęściej stawiane pytania. Pamiętajcie o słowach kluczowych. Wyeksponujcie oprócz podstawowych informacji także te, które są szczególnymi atutami Waszego sklepu.

 

POZYCJONOWANIE aukcji:

Testujcie, próbujcie, czasem na efekty trzeba zaczekać chwilę dłużej. Sprawdzajcie statystyki. O skuteczności aukcji wiele podpowie Wam wskaźnik osób, które ją zobaczyły.

 

CENA produktu:

Jeśli Wasz produkt ma konkurencję, pamiętajcie, by Wasza cena była konkurencyjna. Jeśli zdecydujecie się sprzedawać drożej, koniecznie uzasadnijcie to w opisie.

 

OBSŁUGA klienta:

Odbierajcie telefon i odpowiadajcie na pytania, mimo, że odpowiedzi zawarliście w opisie. Pamiętajcie, że część osób w ten sposób uwierzytelnia zakup, część kupuje w międzyczasie, nie ma czasu czy możliwości, by doczytać.

 

 

Sukces to proces aktywnego starania, by dotrzeć tam, gdzie założyliśmy.

Powodzenia!