Tworzenie persony, to wcale nie taki łatwy i oczywisty proces. Na pewno nie warto wykonać go jednorazowo i powierzchownie. Warto wykonać zadanie we współpracy z Google Analitics czy innymi bazami statystyk, którymi dysponujemy.

Tworzenie persony, a więc typowego klienta zainteresowanego naszymi produktami czy usługami powinniśmy zacząć od analizy statystyk, a skończyć na zbudowej konkretnej osobie, która będzie miała pochodzenie, wiek, zainteresowania, status, wykształcenie itp.

Kiedy mamy już określoną personę, warto zastanowić się, w jakiej roli zajrzy do naszego sklepu internetowego czy na stronę naszej firmy i odpowiednio zaprojektować jej ścieżkę poruszania się po stronie.

Czy jest klientem skupionym na produkcie? A może tylko przegląda? Bada zagadnienie czy analizuje ceny? A może jest łowcą okazji? Jednorazowy odwiedzający czy stały klient? 

Ta wiedza pozwoli Wam lepiej wyobrazić sobie, na jakie potrzeby Waszego klienta musi odpowiedzieć oferta i styl prezentacji produktu, by proces sprzedażowy okazał się skuteczny.

– Jakie materiały reklamowe powinny opisać Twój produkt?

– Gdzie umieścić reklamę?

– Jak zaprojektować przyciski call to action, żeby poprowadzić Waszego klienta dokładnie tam, gdzie chcecie… 

Warto drążyć temat, nawet jeśli zlecacie stworzenie strony internetowej firmie zewnętrznej, po to, żeby wyostrzyć swoją uwagę na kluczowe zagadnienia i detale i być świadomym odbiorcą zamawianej usługi.

🙂