Zaznacz stronę

Warto skorzystać z dość dużego wyboru, jakie daje oferta kalendarzy ściennych.

Przyjrzyjmy się na początek celom, jakie Wasze firmy mogą zrealizować za pomocą kalendarzowego giftu.

Kalendarze mają tę podstawową zaletę, że pozostają z obdarowanymi przez cały rok. Jeśli wypracowaliście Wasz własny styl kalendarza, a Wasi klienci przyzwyczaili się już do niego, będą czekać właśnie na prezent od Was, by powiesić go na ścianie.

Warto więc wypracować swój własny styl kalendarza, by niełatwo było go zastąpić przez Waszą konkurencję. Równocześnie warto przyzwyczaić klientów do powtarzalnej formuły, by co roku chcieli powiesić kalendarz właśnie od Was.

 

Do czego przyzwyczajają się odbiorcy tego typu upominku reklamowego?

Wasi odbiorcy przyzwyczajają się do formy kalendarza oraz czcionek użytych w kalendariach.   

 

Jakie formy kalendarza macie do wyboru?

  1. Kalendarze 1-dzielne, 2-dzielne, 3-dzielne, 4-dzielne

UWAGA:

– dla niektórych osób wartością jest możliwość spojrzenia na 3 miesiące jednocześnie i okienka, którym zaznacza się bieżący dzień. Dlatego najbardziej popularny kalendarz 3-dzielny nie jest możliwy do zastąpienia przez inne modele.

– kalendarz 4-dzielny jest dużo mniej dostępnym modelem, sprawdziliśmy dlaczego. Okazuje się, że wielu producentów nie podejmuje się realizowania zamówień na 4-dzielne kalendarze, gdyż są zbyt ciężkie, wskutek czego istnieje większe prawdopodobieństwo uszkodzenia się kalendarza podczas całorocznego użytkowania

– kalendaria do kalendarzy trójdzielnych można wybrać, z reguły jest kilka opcji do wyboru.

 

  1. Kalendarz 1-planszowy jest z reguły formą wielkoformatową. Zajmuje więc sporo miejsca na ścianie, co jest jego pierwszą wadą, mimo to ze względu na osadzenie kalendarium w obrębie grafiki nie jest czytelny. To jest jego drugą wadą.

 

  1. Kalendarz spiralowany, planszowy – składa się z 12 kart – każdy miesiąc ma swoją kartę. Z reguły przygotowujemy go w formacie A4 oraz A3. Kalendarz jest w całości indywidualnie projektowany. Dzięki temu można co roku zaskoczyć odbiorców nowym pomysłem na całość, a z drugiej strony świadomie kierować powtarzalnością szablonów w takim zakresie, na jakim zależy naszym odbiorcom. Jest to kompromis pomiędzy kalendarzem 3-dzielnym a 1-planszowym.

 

W jakim standardzie zamówić kalendarz?

Najpopularniejszą opcją dla kalendarzy trójdzielnych jest:

– kaszerowana główka

– zadrukowane plecki + stopka

– bez folii

– koperta.

 

Jak można uszlachetnić taki kalendarz?

  1. Główka może zostać uszlachetniona dodatkowymi efektami, takimi jak: powłoka soft touch, lakier UV, srebrzenie, złocenie, itp.
  2. Koperta może zostać spersonalizowana naklejkami lub nadrukiem.

 

 

Jaka jest alternatywa dla kalendarzy ściennych?

Alternatywą dla kalendarzy ściennych są kalendarze biurkowe, popularnie zwane piramidkami. Można zamówić je w różnych opcjach. Kolejną propozycją są biuwary, czyli kalendarzowe podkłady na biurko z opcją notowania. Najpopularniejszym formatem jest tu format A3. Jest bardzo praktycznym gadżetem, jednak jego wadą jest nieporęczność ze względu na rozmiar i brak możliwości złożenia. Inną opcją są kalendarze książkowe. Jednak te są już droższym prezentem.

 

Jeśli jesteście zdecydowani na obdarowanie Waszych kontrahentów kalendarzami, zastanówcie się na koniec, czy na pewno znajdziecie czas w grudniu na ich rozwiezienie. Rozdawanie kalendarzy książkowych ma sens jedynie w listopadzie i grudniu. Kalendarze trójdzielne najlepiej rozdać w grudniu. Ewentualnie w styczniu.

Jeśli zakładacie, że Wasze wizyty u klientów rozłożą się w dłuższym czasie, np. z wizytą noworoczną dotrzecie także w lutym czy w marcu, warto przemyśleć bardziej uniwersalne gadżety, takie jak:

– notesy – mogą być zwykłymi biurkowymi bloczkami lub eleganckimi notatnikami w ciekawej oprawie

– kubki – bardzo popularne, jednak nie bez powodu. Podobnie jak notesy, zawsze znajdą swoje miejsce u klienta, zawsze będą przydatne, dzięki czemu spełnią swe zadanie. A jeśli kubek dopasujemy kolorystycznie do loga, wybierzemy ciekawy kształt, a personalizację naniesiemy na ucho i wewnątrz kubka, dodając przy tym intrygujące hasło, Wasz klient nie będzie miał wrażenia nudnego upominku

– długopisy – gadżet uchodzący za równie nudny 🙂 🙂 co kubek czy notesik, ale nieoceniony. Jeśli obsługujecie branżę medyczną, pewnie wiecie, że w szpitalach długopisy rozdawane paczkami budzą sporo emocji, bo wciąż ich brakuje

Jeśli zamierzacie zainwestować w droższe upominki noworoczne, możecie przemyśleć opcję: zegarów reklamowych, profesjonalnych parasoli automatycznych z dyskretną personalizacją, ekskluzywnych notesów itp.

 

W naszej firmie nie obsługujemy Klientów ogólnymi gazetkami czy  katalogami. Zawsze przygotowujemy indywidualną propozycję pod konkretną branżę oraz pod konkretnego odbiorcę. Uwzględniamy takie parametry jak:

– dla kogo ma być gadżet reklamowy? – Dla prezesa, pielęgniarki, przedszkolaka?

– kto przekaże upominek firmowy? – Menager, przedstawiciel handlowy, sekretarka? Kobieta czy mężczyzna?

– w jakich okolicznościach zostanie wręczony gift promocyjny? – Na początku spotkania u klienta? Podczas konferencji w firmie? Przy okazji realizacji zamówienia?

– o jakiej porze roku i dnia nasz odbiorca otrzyma prezent? – Przed letnim urlopem czy w atmosferze zimowych przymrozków? Podczas oficjalnej wizyty w firmie czy wieczornej kolacji biznesowej?

 

Zapraszamy, chętnie doradzimy 🙂