Zaznacz stronę

Na początek warto zapytać, czy w ogóle własna strona www jest nam jeszcze potrzebna. Skoro i tak trzeba być aktywnym w mediach społecznościowych, to czy warto inwestować czas i budżet w ten kierunek działań marketingowych?

Wydaje nam się, że tak, ponieważ jest to nasze miejsce w sieci i nikt nam nie zamknie tam konta, nie narzuci swoich zasad, nie pokieruje naszymi działaniami.

Ale oczywiście, jeśli np. jesteście firmą lokalną, macie swoje lokalne punkty sprzedaży i Wasz klient znajdzie Was bez problemu offline, to nie jest to tak bardzo konieczne, niż w przypadku, gdy jesteście firmą działającą tylko online.

Jeśli planujecie Waszą działalność jedynie na jakiś określony czas, a Wasza grupa docelowa jest skoncentrowana na mediach społecznościowych, to też należy zweryfikować konieczność.

 

Jeśli uznacie, że warto w przypadku Waszej działalności mieć stronę, to zastanówcie się, czy będziecie w stanie pogodzić obowiązki, jakie powstaną, by strona spełniła swoją funkcję.

Strona www to miejsce, które będą odwiedzać Wasi goście – klienci i zainteresowani tematem. By mogła zostać przez nich odnaleziona, musi stać się platformą, która ma coś do zaoferowania.

 

Jakie potrzeby Waszego klienta może spełnić strona internetowa?

– Klient rozpoznaje Was jako potencjalnych partnerów do rozwiązania swoich potrzeb

– otrzymuje informacje o Waszej firmie, ofercie i sposobie, w jaki może nawiązać kontakt.

 

Na początek to tyle i aż tyle.

Natomiast z czasem może się okazać, że chcielibyście, by więcej osób znalazło Waszą firmę, by osoby, które już kiedyś Was odnalazły, wracały, by Wasza strona pozycjonowała się także organicznie, a nie tylko wtedy, gdy wzmocni się ją płatną kampanią..

Żeby tak się stało, strona musi żyć i przyciągać uwagę zarówno treścią jak i ruchem.

Dlatego warto pomyśleć o zakładce bloga, którą systematycznie będziecie aktualizowali.

Dzięki niej, Wasi klienci lepiej Was poznają, zaufają Waszemu doświadczeniu, którym się dzielicie, poczują się komfortowo, że są obsługiwani przez kompetentny, znający się na temacie zespół.

 

Własna strona www to także wiele technicznych udogodnień w prowadzeniu różnych akcji, gdyż w obrębie strony mogą powstawać podstrony, na których umieścimy komunikaty, promocje, katalogi, na które będziemy odsyłać konkretnych klientów w konkretnych sprawach.

 

Podejmując decyzję o własnej stronie, zastanówcie się nad wszystkimi aspektami tej inwestycji oraz nad sposobem zarządzania nią. Rozłóżcie temat na poszczególne etapy, ale uprzedźcie agencję reklamową, która wykona dla Was to zlecenie o Waszych docelowych planach, by  w każdej chwili można było rozbudować Waszą platformę.

 

Powodzenia!