Zaznacz stronę

Jeśli nie macie działu marketingu w Waszej Firmie i wszystko musicie wyobrazić sobie od początku, tworzyć po kolei, pokonywać trudności, ryzykować, spotkanie z agencją reklamową może okazać się bardzo porządkujące.

Gdy stawiacie firmę od początku lub wprowadzacie nowy projekt czy usługę, cieszy Was, gdy zaczynacie widzieć pierwszy zarys graficzny.

 

Jak przygotować się do spotkania z agencją reklamową? Czy spotkanie jest konieczne?

 

To zależy od Was, Waszych wymagań, oczekiwań, poziomu zaawansowania wizji, którą już macie.

 

Jeśli macie w głowie konkretne pomysły, a także niektóre składowe, jak kolory, czcionki, logo, zdjęcia, to możecie opisać w mailu swoje oczekiwania i grafik bez problemu przygotuje projekt.

 

Jeśli natomiast wolelibyście podyskutować, by  grafik naprowadził Was w procesie tworzenia, to warto poznać się i porozmawiać.

 

Każda sytuacja jest indywidualna, jednak  na pewno warto zabrać ze sobą materiały czy inspiracje, którymi już dysponujecie. A jeśli nie macie jeszcze nic, warto przemyśleć chociaż teksty.

 

Na przykładzie ulotki, opowiemy, co warto przygotować agencji reklamowej przed zleceniem projektu:

– teksty – dzięki nim agencja reklamowa zapozna się ze specyfiką Waszej branży, wizją, ofertą. Teksty do ulotki nie muszą być przygotowane w formie finalnej, ale dobrze, by przekazywały wszystkie te informacje, które agencja powinna mieć, by trafnie przygotować projekt

– adresat – jak chcielibyście rozdawać ulotkę, do kogo ma dotrzeć? Dzięki temu ustalicie format

– kolory, motywy, czcionki, grafiki, zdjęcia – jeśli macie, zabierzcie je ze sobą w wersji elektronicznej. Jeśli nie macie, przygotujcie chociaż inspiracje, by pokazać grafikowi, jaki styl Wam się podoba

– logo – z reguły konieczne jest logo wektorowe i najczęściej trudno o nie, bo czasem gubi się, czasem ma je ktoś inny, a najczęściej funkcjonuje w bardzo kiepskiej jakości. Grafikowi przyda się nawet w takiej kiepskiej postaci, żeby mógł przygotować je od nowa, ale w oparciu o dotychczasowe kolory czy kształty.

 

Zdradzimy Wam, że czasem nie warto za dużo mówić, by skorzystać z wizji grafika, nie zawężać się do swoich pomysłów, tylko skorzystać z efektów czyjejś burzy mózgu. Jednak jeśli czas goni, macie już określoną wizję i nie chcecie już bawić się tym zagadnieniem, to warto sprecyzować. Wtedy będzie konkretnie i na temat.

Zapraszamy!